Tradycje naszej szkoły sięgają 1920 roku. Wówczas była to prywatna placówka finansowana przez miejscowego właściciela ziemskiego.
W ramach programu termomodernizacji szkół w roku szkolnym 2006/2007 rozpoczęły się w naszej szkole prace remontowe. Wymienione zostały okna, centralne ogrzewanie, ocieplono i otynkowano szkołę, wyremontowano dach. W roku szkolnym 2007/2008 wymieniono posadzki, stolarkę drzwiową, instalację elektryczną i wyremontowano pomieszczenia gospodarcze.
Wybudowano również szatnię i boisko szkolne.
Nadrzędnym celem działań edukacyjnych szkoły jest
wszechstronny rozwój ucznia. Edukacja szkolna polega na harmonijnej realizacji zadań w zakresie nauczania, kształcenia umiejętności i wychowania. Zadania te tworzą wzajemnie uzupełniające się i równoważne wymiary pracy każdego nauczyciela.
Uczniowie
zdobywają wiedzę w komfortowych warunkach, ponieważ nie tylko budynek szkoły zmienił swoje oblicze, ale również wszystkie pomieszczenia i
klasy wyposażone są w nowe meble i pomoce dydaktyczne. W szkole działa także świetlica szkolna oferująca dwudaniowe posiłki, w której uczniowie pod fachową opieką mogą spędzić wolny czas, obrobić lekcję oraz zdobywać dodatkowe umiejętności.
Do realizacji zadań statutowych szkoła zapewnia korzystanie z 7 pomieszczeń do nauki,
pracowni komputerowej, biblioteki, sali gimnastycznej, szatni i gabinetu lekarskiego.
Uczniowie naszej szkoły mogą rozwijać swoje zainteresowania w różnorodnych zajęciach i kołach zainteresowań. Zajęcia
koła plastycznego dla uczniów odbywają się w
świetlicy szkolnej. Podczas spotkań uwzględniane są indywidualne zainteresowania uczniów. Zajęcia mają charakter ogólnorozwojowy poprzez stosowanie różnych form i technik działalności plastycznej.
Koło tenisa stołowego w Szkole Podstawowej nr 6 zostało założone we wrześniu 2007 roku. Głównym naszym celem jest popularyzacja tej pięknej dyscypliny sportowej oraz
rozwijanie sprawności fizycznej a w tym koordynacji ruchowej, szybkości reakcji i wytrzymałości.
Zajęcia pozalekcyjne z piłki koszykowej umożliwiają podniesienie sprawności fizycznej i nabycie umiejętności techniczno - taktycznych z zakresu koszykówki. Zajęcia te realizują zainteresowania uczniów, kształtują
równomierny rozwój psychomotoryczny oraz postawę współdziałania zespołowego i wzajemnej współodpowiedzialności. Kształtują również postawę ucznia - zawodnika oraz ucznia - kibica sportowego poprzez
stosowanie zasady „fair play” w sporcie.
Warsztaty fotograficzne to zajęcia prowadzone dla uczniów klas piątych, choć chętni uczniowie z innych klas też mogą wziąć w nich udział. Uczniowie korzystający z warsztatów zapoznają się z podstawowymi zasadami fotografowania, kadrowania i obsługi aparatu.
W ramach koła uczniowie wykonują dodatkowe doświadczenia, w trakcie których poznają:
- zasadę działania magnesów
- jak rozchodzą się dźwięki
- jak postrzegają przedmioty nasze oczy
- czy istnieje ciśnienie i ciężar powietrza
- co to jest napięcie powierzchniowe wody
Podczas zajęć prowadzimy również
obserwacje mikroskopowe z przygotowanych wcześniej preparatów, organizujemy zbiórkę karmy dla zwierząt ze schroniska, uczestniczymy w lekcji zorganizowanej przez leśników, oraz przez cały rok
przygotowujemy ścienne gazetki i sprawujemy opiekę nad szkolnym akwarium.
Wiosną zaplanowany jest wyjazd do Zakładu Utylizacji Odpadów Komunalnych w Prażuchach Nowych w celu zapoznania się z całym procesem utylizacji odpadów i najbardziej ekologicznym składowaniem odpadów stałych.
Zabawa w teatr jest naturalną skłonnością każdego człowieka, który lubi odgrywać kogoś innego. Może to być przygoda zarówno dla ucznia jak i nauczyciela. Jest to doskonały sposób na wychowanie późniejszego widza, który będzie odczuwał potrzebę kontaktu z teatrem, kinem, będzie reagował na piękno żywego słowa, na precyzję ruchu, na gest, barwę, światło itp.
Uczestnictwo w
zajęciach koła teatralnego to również okazja do wielokierunkowego rozwoju intelektualnego i emocjonalnego. Młodzież poszerza swoją wiedzę na temat literatury,
rozwija wyobraźnię, staje się bardziej twórcza, bardziej wrażliwa na poprawną i wyrazistą wymowę. Uczeń biorący udział w tych dodatkowych zajęciach uczy się radzić sobie z tremą, staje się bardziej pewny siebie, ma szansę doświadczyć ogromnej satysfakcji z osiągniętego sukcesu, jest to wreszcie doskonała
okazja do budowania więzi między uczniami.